სასწავლო პროექტი
სასწავლო თემის ავტორი
|
||
სახელი და გვარი
|
ნანა სვანიძე
|
|
სკოლა
|
სსიპ N14 საჯარო სკოლა
|
|
ქალაქი
|
ქ. ქუთაისი
|
|
თემის
მონახაზი
|
||
თემის დასახელება
|
||
მზის სიტემის პლანეტების
მოძრაობა
|
||
თემის შინაარსი
|
||
კეპლერის კანონები.
|
||
საგანი
|
||
ფიზიკა
|
||
დონე/კლასი
|
||
მე-9 კლასი
|
||
განხორციელების დროის ჩარჩო
|
||
6 კვირა
|
||
თემის საფუძვლები
|
||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
|
||
კვლ.IX.3.მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა
წარმოდგენა
სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალების გამოყენებით.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
იყენებს სხვადასხვა ხერხს (დიაგრამებს, ცხრილებს,
გრაფიკებს, სიებს)
მონაცემთა წარმოსადგენად;
·
იყენებს საინფორმაციო-საკომუნიკაციო
ტექნოლოგიებს თვისებრივი და რაოდენობრივი
მონაცემების წარმოსადგენად.
·
კვლ.IX.4.მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა
ანალიზი და შეფასება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
იყენებს დიაგრამებს, ცხრილებს და გრაფიკებს მონაცემებს ან ცვლადებს შორის დამოკიდებულების აღსაწერად;
·
აანალიზებს
მონაცემებს და გამოაქვს დასკვნები;
·
ადარებს დასკვნებს გამოთქმულ ვარაუდს;
·
განიხილავს
დაკვირვებისა და გაზომვების დროს გამოვლენილ
მოულოდნელობებს, ცდილობს მათ ახსნას.
ფიზ.IX.5. მოსწავლეს შეუძლია სხეულთა თანაბარი და არათანაბარი მოძრაობის
აღწერა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
|
||
პროექტის სასწავლო მიზნები/სწავლის შედეგები
|
||
მიზანი: მოსწავლეები წინარე ცოდნაზე დაყრდნობით
ახსნიან მზის სისტემის პლანეტების მოძრაობას. წინასწარ ჩატარებული კვლევები მათ
საშუალებას მისცემთ ახსნან სამყაროს აგებულება, წარმოშობა, თანამედროვე კვლევები
და მზის სისტემის სხეულთა მოძრაობა.
|
||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
|
||
ზოგადი კითხვა
|
რატომ არის სამყარო ასეთი?
|
|
თემატური კითხვები
|
რა ფიზიკური
კანონები განსაზღვრავს ვარსკვლავების, პლანეტების და სხვა ციური სხეულების
თვისებებს?
რა შეიძლება
გავიგოთ ჩვენზე გალაქტიკისა და მზის სისტემის შესწავლით?
|
|
შინაარსობრივი კითხვები
|
რა ქმნის
გალაქტიკას?
რა არის
ვარსკვლავები?
რა არის მზის
სისტემა?
როგორ გავიგოთ, რა
მანძილზეა დაშორებული ვარსკვლავი დედამიწისგან?
როგორ გავიგოთ, რა
მანძილზეა დაშორებული იუპიტერი მზისგან, თუ ვიცით დედამიწის მზისგან დაშორება? კიდევ
რისი ცოდნაა ამისთვის აუცილებელი? |
|
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
მოსწავლეებს გავაცანი პროექტის გეგმა და
ვთხოვე მოეფიქრებინათ მათთვის საინტერესო თემები, ამის გათვალისწინებით საბოოლოოდ
შევიმუშავეთ პროექტის გეგმა; ვიცი-მინდა ვიცოდე-ვისწავლე გამოვიყენე პროექტის
დასაწყისში საკლასო დისკუსიების დროს; გონებრივი იერიში გამოვიყენე პროექტის
დასაწყისში მოსწავლეებთან ინდივიდუალური მუშაობის დროს.
პროექტზე მუშაობის პროცესში გამოვიყენე
თვითშეფასება და რეფლექსია, რომელიც შესაძლებლობას აძლევს მათ, რომ შეაფასონ მათი
პროგრესი, აზროვნება და სწავლა, ასევე მოახდინონ რეფლექსია მეთოდების
გასაუმჯობესებლად; თანასწორთა უკუკავშირი ეხმარება მოსწავლეებს, რომ გაითავისონ
შესრულებული სამუშაოს ხარისხი მათი თანატოლების სამუშაოს შეფასებით; არაფორმალური
დაკვირვება და შემთხვევების ჩანიშვნა გამოიყენება ჯგუფური და ინდივიდუალური
მუშაობის დროს, რომელიც გროვდება საქაღალდეში; პროგრესის ანგარიშები გამოიყენება
პროექტის ძირითადი ეტაპის დროს. პროგრესის ანგარიშები ეხმარებათ მოსწავლეებს, რომ
ასახონ პროგრესი ან თავისთვის განმარტონ სხვადასხვა საკითხი. ანგარიში შეიძლება
იყოს სამუშაო ვერსიის, მონაცემების შეჯამების ან სხვა სახით წარმოდგენ.
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ გამოვიყენე
პროდუქტები, ანუ მოსწავლის ნამუშევრები; შესრულებები, რომელსაც მოსწავლეები
აწყობენ და ასრულებენ სწავლის მიზნით; ვიდეო და ფოტო ჟურნალები, პროგრესის,
რეაქციების, რეფლექსიების და უნარის გამოვლენის განვითარების ვიზუალურ
დოკუმენტაციას წარმოადგენენ; წერილობითი ჟურნალები, რეფლექსიების გარდა,
გამოავლენს სპეციფირი აზროვნების უნარს პროექტის საკვანძო ნაწილებში, მაგრამ დასასრულს
ძალიან მნიშვნელოვანია რეფლექსიისთვის; პრეზენტაციები პროდუქტებია, რომელიც
საშუალებას იძლევა ანალიზის და დასკვნის გასაკეთებლად. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სხვა
საკითხები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო
უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საუბრის და მათემატიკური უნარები;
ინტერნეტში ინფორმაციის მოძიების უნარები; მახაზების და დიაგრამების შექმნის უნარები. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
პროცედურები
1.მოსწავლეთა განწყობა საგაკვეთილო პროცესისადმი (1წუთი); გამოვიყენებ "ყინულის გალღობის" მეთოდს; აქტივობაში ჩართულია მთელი კლასი; 2.მოსწავლეებს შევახსენებ მრუდწირულ მოძრაობას და მსოფლიო მიზიდულობის კანონს, რომელსაც მოგვიანებით უფრო ღრმად შევისწავლით (3წუთი); გამოვიყენებ მინი ლექციის მეთოდს; აქტივობაში ჩართულია მთელი კლასი; 3.მოსწავლეები გააკეთებენ თავიანთი ნამუშევრების პრეზენტაციებს (29წუთი); მეთოდი -პრეზენტაცია; კლასის ორგანიზების ფორმა ინდივიდუალური, წყვილებში და ტრეადებში; სასწავლო რესურსი: კომპიუტერი, პროექტორი, ცხრილები, ფორმატები; 4.მოსწავლესთან ერთად ავხსნით "კეპლერის კანონებს" (7წუთი); მეთოდი -მინი ლექცია;პროცესში ჩართულია მთელი კლასი; გამოყენებული რესურსები: ცხრილები, დიაგრამები; ფორმულები; 5.ახალი მასალის გასამაგრებლად მოსწავლეებს დავუსვამთ შეკითხვებს (2წუთი); მეთოდი - კითხვა-პასუხი; პროცესში ჩართულია მთელი კლასი; 6.შეფასება (1წუთი) - წინასწარ მომზადებული შეფასების რუბრიკით გაკეთდება განმავითარებელი შეფასება; 7.თვითშეფასება (1წუთი) 8.საშინაო დავალება (1წუთი). |
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა) |
||
ფოტოკამერა
კომპიუტერი
(ები)
ციფრული კამერა
|
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
|
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო პროგრამები
ელფოსტის პროგრამა
|
ფოტო/სურათების დამუშავება
ინტერნეტძიება
მულტიმედია
|
ვებგვერდის შექმნა
ვორდის პროგრამა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
1.ეროვნული სასწავლო გეგმა
2.გ. გედენიძე, ე. ლაზარაშვილი „ფიზიკა 9“
3.INTEL-ის ტრენინგის მასალები
4.“კვლევები და პროექტები“ ტრენინგის მასალები
|
ინვენტარი/მასალები
|
მოსწავლემ დაამზადა მზის სისტემის 3D პოსტერი
|
ინტერნეტრესურსები
|
|
სხვა რესურსები
|
აბასთუმნის
ობსერვატორია
|
No comments:
Post a Comment