ფიზიკის ტრენინგები

                                               ტრენინგის ანგარიში
ტრენერის სახელი და გვარი: ნანა სვანიძე
ტრენინგის ჩატარების ადგილი, თარიღი, საათი: ი. ოცხელის სახ. ქ. ქუთაისის #2 საჯარო სკოლა;   2013 წლის 19–20 ოქტომბერი; 19.10: 12.00–17.00; 20.10: 10.00–15.00.
მონაწილე პირთა რაოდენობა: 19.10–ს 9 მონაწილე; 20.10–ს 8 მონაწილე.
ტრენინგის მოკლე აღწერა:პროგრამა – სკოლის ბაზაზე პროფესიული განვითარება
                    ტრენინგის დასახელება  – საგნობრივი ტრენინგი – ფიზიკა
პროგრამის მიზანი: ფიზიკის მასწავლებელთა პროფესიული განვითარება.
ტრენინგის მსვლელობისას მასწავლებლები გაეცნენ შემდეგ თემატიკას:
*მრავალფეროვანი მეთოდები ფიზიკის სწავლების პროცესში;  
*სასწავლო პროცესის დაგეგმვა სასწავლო წლის განმავლობაში;
*გაკვეთილის დაგეგმვა ფიზიკაში;
*შეფასების მეთოდების შემუშავება და დაგეგმვა ფიზიკაში სასწავლო წლის განმავლობაში;
*საჩვენებელი/ინტეგრირებული გაკვეთილები და მათი დაგეგმვა ფიზიკაში;
*საშინაო დავალების როლი ფიზიკის სწავლების დროს;
*ტესტირება, როგორც შეფასების მეთოდი და ტესტების შემუშავება ფიზიკაში.   
პროგრამის მისაღწევი შედეგები:
*ფიზიკის მასწავლებლების პროფესიული უნარ–ჩვევების და პროფესიული ცოდნის განვითარება;
*თვითშეფასების და პრობლემური საკითხების გამოკვეთა საკუთარ პროფესიულ განვითარებაში;
*შედეგებზე ორიენტირებული სასწავლო პროცესის დაგეგმვა;
*გაკვეთილზე მრავალფეროვანი მეთოდების შერჩევა და სწავლების პროცესის მოდელირება;
*სწავლების შედეგების შემოწმების მეთოდების შემუშავება და გამოყენება.
ი. ოცხელის სახ. ქუთაისის #2 სკოლამ ტრენინგის ტექნიკური მხარე მოაგვარა. მომაწოდა საკონტაქტო სამუშაო მასალა, ფლიფჩარტი, მარკერი; აუდიტორიაში კომპიუტერი და პროექტორი მუშა მდგომარეობაში იყო.
19 ოქტომბერს ტრენინგს ესწრებოდა 9 მასწავლებელი:
1.      ნანი თოფურია
2.      მანანა აბესაძე
3.      მაია მამალაძე
4.      გიგლა ეძგვერაძე
5.      ლალი კუპრაშვილი
6.      მადონა ბერულავა
7.      მარინა ცეცხლაძე
8.      ამირან ძაგნიძე
9.      მაია ფანცხავა                                                 
ტრენინგის მსვლელობისას შედგა ჯგუფური მეცადინეობები და მონაწილეთა სურვილისამებრ შეიქმნა 2 ჯგუფი: პირველი ჯგუფი, რომელიც ასწავლიდა ტატიშვილის სახელმძღვანელოთი ფიზიკას და მეორე ჯგუფი – გედენიძე, ლაზარაშვილის. მეც წინააღმდეგობა არ გამიწევია მათი არჩევანისთვის. რადგანაც მცირერიცხვოვანი იყო ტრენინგი, ამიტომაც საკმარისად ჩავთვალე 2 ჯგუფის არსებობა. ჯგუფებმა დაგეგმეს სასწავლო პროცესი  და შეიმუშავეს მათ მიერ არჩეული კლასის თემატურ–კალენდარული გეგმა. პირველსავე სესიაზე მოხდა გაკვეთილის და მისი მსვლელობის დაგეგმვა. მასწავლებლებმა განიხილეს გეგმები და გამოთქვეს თავიანთი მოსაზრებები.
მეორე სესიაზე გაკეთდა გაკვეთილის ანალიზი, მსმენელებთან ერთად განვიხილეთ მათ მიერ შედგენილი გაკვეთილის გეგმები და გამოითქვა მოსაზრებები, გაკეთდა თვითშეფასება.
განხილულ იქნა ფიზიკის ამოცანების ტიპები და მათი ამოხსნის ზოგადი გეგმა. გამოითქვა მოსაზრება, რომ ამოცანების ამოხსნა რიგ სირთულეებთან არის დაკავშირებული. მაგალითად, მათემატიკისა და ფიზიკის სასკოლო პროგრამების შეუსაბამობა.
განხილულ იქნა ლაბორატორიული ცდების/ექსპერიმენტების სახეობები ფიზიკაში და მათი განხორციელების გეგმა. მაგალითად მოტანილ იქნა ერთი ექსპერიმენტის ნიმუში.
20 ოქტომბერს ტრენინგს ესწრებოდა 8 მასწავლებელი:
1.      ნანი თოფურია
2.      მანანა აბესაძე
3.      მაია მამალაძე
4.      ლალი კუპრაშვილი
5.      მადონა ბერულავა
6.      მარინა ცეცხლაძე
7.      ამირან ძაგნიძე
8.      მაია ფანცხავა
       მეორე დღეს განხილულ იქნა მოსწავლეთა მიერ მიღებული ცოდნის შემოწმება/შეფასება, შეფასების მეთოდები. მსმენელებთან ერთად მოხდა ცალ–ცალკე შეფასების მეთოდების დახასიათება. განხილულ იქნა ზეპირი გამოკითხვის მეთოდი, როგორც შეფასების ერთ–ერთი მეთოდი; მასწავლებლის მიერ ინდივიდუალური და ჯგუფური გამოკითხვა, აგრეთვე მოსწავლეების მიერ ერთმანეთის გამოკითხვა. განხილული იყო წერითი შეფასების მეთოდი და მისი ვარიანტები. ამის შემდეგ განხილულ იქნა წერითი და ზეპირი შეფასების კრიტერიუმები.
მსმენელებს განსაკუთრებით აინტერესებდათ სასწავლო პროექტების დაგეგმვა და განხორციელება.  განხილულ იქნა სასწავლო პროექტი „ნივთიერების სიმკვრივე“, ნაჩვენები იქნა პროექტის გეგმით მომზადებული პრეზენტაცია და გაანალიზებულ იქნა პროექტი. მასწავლებლებმა გამოთქვეს თავიანთი მოსაზრებები პროექტთან დაკავშირებით. ამის შემდეგ განხილულ იქნა პროექტი/ინტეგრირებული გაკვეთილი და მათემატიკის სირთულეებზე გამახვილდა მსმენელთა ყურადღება.
ცალკე იქნა განხილული ტესტირება, როგორც შეფასების ერთ–ერთი მეთოდი. აღწერილ იქნა ტესტების ტიპები, მათი შედგენის მეთოდიკა, მოტანილ იქნა შესაბამისი მაგალითები. მსმენელებმა თითოეული ტიპის ტესტისთვის შეადგინეს რამდენიმე მაგალითი. საჩვენებელი  /ინტეგრირებული გაკვეთილის ზოგადი გეგმა მიეწოდა მასწავლებლებს, ხოლო ჯგუფებმა შეადგინეს განსხვავებულ თემებზე საჩვენებელი გაკვეთილის გეგმის მონახაზები.
ზეპირი გამოკითხვით შეჯამებულ იქნა ტრენინგის შედეგები , შემდეგ ორივე ჯგუფს მიეცა დავალება, შეედგინათ 10 ამოცანიანი ტესტები, რომლებიც შეიცავენ როგორც დახურულ, ასე ღია კითხვებს.

ზოგიერთმა მასწავლებელმა მოისურვა წერილობით გამოეთქვა სათქმელი ტრენინგთან დაკავშირებით. მასწავლებლებს სურთ პროფესიული განვითარება, მზად არიან ისწავლონ და აითვისონ სიახლეები, გაიარონ გრძელვადიანი ტრენინგები ფიზიკაში.                                         
ტრენინგის ჩატარების ადგილი, თარიღი, საათი:  22, 24, 25, 28, 29, 30 ნოემბერი, 2013წ. ქ. ქუთაისი, მასწავლებელთა სახლი.
მონაწილე პირების რაოდენობა:15
ტრენინგის მოკლე აღწერა: ტრენინგი ჩატარდა 2013 წლის 22 - 25 ნოემბერი, 28-30 ნოებრის ჩათვლით ქ. ქუთაისის მასწავლებელთა სახლში.
ტრენინგის დაწყების წინ სიები და მსმენელების სამუშაო მასალა მოგვაწოდა მასწავლებელთა სახლის წარმომადგენელმა. ტრენინგი ტექნიკურადაც უზრუნველყოფილი იყო. მსმენელები გაეცნენ მოდულის მიზანს, შეასრულეს მოცემული დავალებები. ტრენინგმა მშვიდ, საქმიან ვითარებაში ჩაიარა. მსმენელები აქტიურად იყვნენ ჩართულნი. მათთვის ბევრი რამ ახალი და საინტერესო იყო. სურდათ ბევრი გაეგოთ და ჩაენიშნათ.
15 მსმენელიდან ტრენინგი სრულად გაიარა 10 მასწავლებელმა.

იმუშავეს პრე და პოსტ ტესტებზე. შედეგები ცხრილშია წარმოდგენილი.

გთავაზობთ პრე და პოსტ ტესტების შედეგებს:


N
     სახელი და გვარი
                    პრე
          პოსტ
1
ირმა აბესაძე
10-დან 6 ქულა
10 ქულა
2
ზინაიდა კიკალიშვილი
10-დან 6 ქულა
10 ქულა
3
ნინო სტურუა
10-დან 6 ქულა
10 ქულა
4
ქეთო სულამანიძე
10-დან 6 ქულა
10 ქულა
5
თამარ ჭოლაძე
10-დან 7 ქულა
10 ქულა
6
ქეთევან ახრახაძე
10-დან 6 ქულა
-------------
7
ლია ვაჩიბერაძე
10-დან 6 ქულა
10 ქულა
8
გია მაღლაკელიძე
10-დან 6 ქულა                   
 -------------- 
9
ირმა კოხრეიძე
10-დან 6 ქულა
---------------
10
მთვარისა აფრიდონიძე
10-დან 6 ქულა
10 ქულა
11
აზა ქათამაძე
10-დან 7 ქულა
10 ქულა
12
რუსუდან ბერეკაშვილი
10-დან 7 ქულა
10 ქულა
13
ნინო გიორგაძე
10-დან 8 ქულა
10 ქულა
14
მანანა ჯულაყიძე
10-დან 6 ქულა
10 ქულა
15
ირინა ალავიძე
10-დან 9 ქულა
-------------

ტრენინგის განმავლობაში წამოჭრილი სირთულეები:
სირთულეებს ადგილი არ ჰქონია.

ხელმოწერა:  ნანა სვანიძე


                                 ტრენინგის ანგარიში
ტრენერის სახელი და გვარი: ნანა სვანიძე
ტრენინგის ჩატარების ადგილი, თარიღი, საათი: საჩხერე, სსიპ საჩხერის #1 საჯარო სკოლა; 21, 22, 23, 28 თებერვალი, 1, 2, 3 მარტი, 2014წ.
მონაწილე პირთა რაოდენობა: 25
გრძელვადიანი საგნობრივი ტრენინგი ფიზიკაში (მიმართულება - მექანიკა)
მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი
ტრენინგის დასახელება: მექანიკის საფუძვლები
პროგრამის მიზნობრივი ჯგუფი/ჯგუფები: ფიზიკის პედაგოგები.

ტრენინგის მიზანი: ფიზიკის მასწავლებელთა პროფესიული განვითარება
ტრენინგის მოკლე აღწერა:
პირველი დღე: მათემატიკური აპარატი
მეორე დღე:   კინემატიკის საფუძვლები
მესამე დღე:       ურთიერთქმედება მექანიკაში
მეოთხე დღე:   ურთიერთქმედება მექანიკაში
მეხუთე დღე:  ურთიერთქმედება მექანიკაში
მეექვსე დღე:     მექანიკური რხევები და ტალღები
მეშვიდე დღე:     მექანიკური რხევები და ტალღები, მყარი სხეულის თვისებები.
ტრენინგს დაესწრო 25–27 პედაგოგი, ამათგან კურსი სრულად გაიარა 25– მა პედაგოგმა:
1.თინა გოგალაძე
2.ოლია აბრამიშვილი
3.ლეილა კაპანაძე
4.ელიზავეტა ნასყიდაშვილი
5.ნანა კაციტაძე
6.ჟოზეფინა ნასყიდაშვილი
7.მზია გაბაძე
8.ფატმან ნოზაძე
9.მზია დეკანოიძე
10.სოფიო ბუღაძე
11.ლალი ბიწაძე
12.მზია კუპრაშვილი
13.დარეჯან ლომიძე
14.თამარ ომიაძე
15.ნანა ჭიღლაძე
16.ელზა ხარშილაძე
17.მაყვალა დევიძე
18.ანგელინა ტალახაძე
19.ნაირა ჭიტაძე
20.მელანო წიწილაშვილი
21.მაგული სივსივაძე
22.ზეინაბ იაკობაშვილი
23.იზოლდა ტეფნაძე
24.ნანი ზაბახიძე
25.ნანა ხარაიშვილი
           საჩხერის რაიონის ყველა ფიზიკის მასწავლებელი არასერტიფიცირებულია. ზოგი საერთოდ არ გასულა გამოცდაზე, უმეტესობას კი ქულები დააკლდათ. თეორიული ცოდნა აქვთ, მაგრამ უჭირთ მისი პრაქტიკაში გამოყენება. პრეტესტი ჩავატარე საკმაოდ მარტივ საკითხებზე, მაგრამ უმეტესობას გაუჭირდა ამოცანების ამოხსნა. აქედან გამომდინარე გამოიკვეთა საჭიროება ამოცანის გაგების თვალსაზრისით. რომ უმთავრესია გავითავისოთ, თუ რომელ პროცესს აღწერს პირობა, შემდეგ დავსახოთ ამოხსნის გზები და მივიყვანოთ ამოცანა ლოგიკურ დასასრულამდე. პოსტტესტმა აჩვენა, რომ მასწავლებელთა უმრავლესობამ შეძლო საშუალო დონის ამოცანების ამოხსნა.
           მასწავლებლებს განსაკუთრებით გაუჭირდათ მათემატიკური აპარატის გაგება. წარმოებული და ინტეგრალი მხოლოდ რამდენიმე პედაგოგს ახსოვდა,ისიც ზედაპირულად, თუმცა მათ სურთ ისწავლონ ის, რაც არ იციან, მოტივირებულები არიან მიიღონ სერტიფიკატი. სურთ განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრომ გაითვალისწინოს მათი მოსაზრება იმის შესახებ, რომ სასერტიფიკაციო  გამოცდებზე ან ბარიემა დაიწიოს, ან დავალებები იქნას უფრო მასწავლებელთათვის ხელმისაწვდომი, ან წინასწარ გამოქვეყნდეს, თუნდაც 3000 ტესტი (ეს მათი მოსაზრებაა), როგორც სხვა დასაქმებულთა გამოცდებზეა, ანუ ისე, როგორც იყო 1996–97 წლებში.
            ჩვენს მიერ მიწოდებული საკითხავი მასალა მოეწონათ. სურთ გაითვალისწინონ საგაკვეთილო პროცესში, რათა ფიზიკის სწავლების პროცესი უკეთ წარიმართოს სკოლებში.
ტრენინგის დაწყების წინ მასწავლებელთა სია მომაწოდა საჩხერის რესურს–ცენტრის უფროსმა ქალბატონმა ლიკა გომართელმა (ქალბატონი ლიკა მუდამ ყურადღებით ადევნებდა თვალს ტრენინგის მსვლელობას, იყო ძალიან კეთილგანწყობილი როგორც მასწავლებლების, ასევე ჩემს მიმართაც), თუმცა სიები იყო დაუზუსტებელი, რამაც პირველ დღეს ცოტა უხერხულობა გამოიწვია. თუმცა სიტუაცია ერთობლივად მალევე გამოვასწორეთ და ტრენინგი ნორმალურად ჩატარდა. ტრენინგი ტექნიკურადაც უზრუნველყოფილი იყო. მსმენელები გაეცნენ მოდულის მიზანს, შეასრულეს მოცემული დავალებები. ტრენინგმა მშვიდ, საქმიან ვითარებაში ჩაიარა. მსმენელები აქტიურად იყვნენ ჩართულნი. მათთვის ბევრი რამ ახალი და საინტერესო იყო. სურდათ ბევრი გაეგოთ და ჩაენიშნათ.
26 მსმენელიდან ტრენინგი სრულად გაიარა 25 მასწავლებელმა.

იმუშავეს პრე და პოსტ ტესტებზე. შედეგები ცხრილშია წარმოდგენილი.

გთავაზობთ პრე და პოსტ ტესტების შედეგებს:


N
     სახელი და გვარი
                    პრე
          პოსტ
1
თინა გოგალაძე
10-დან 7 ქულა
10 ქულა
2
ოლია აბრამიშვილი
10-დან 6 ქულა
10 ქულა
3
ლეილა კაპანაძე
10-დან 6 ქულა
10 ქულა
4
ელიზავეტა ნასყიდაშვილი
10-დან 6 ქულა
10 ქულა
5
ნანა კაციტაძე
10-დან 6 ქულა
10 ქულა
6
ჟოზეფინა ნასყიდაშვილი
10-დან 6 ქულა
10 ქულა
7
მზია გაბაძე
10-დან 6 ქულა
10 ქულა
8
ფატმან ნოზაძე
10-დან 6 ქულა                   
10 ქულა
9
მზია დეკანოიძე
10-დან 6 ქულა
10 ქულა
10
სოფიო ბუღაძე
10-დან 6 ქულა
10 ქულა
11
ლალი ბიწაძე
10-დან 6 ქულა
10 ქულა
12
მზია კუპრაშვილი
10-დან 7 ქულა
10 ქულა
13
დარეჯან ლომიძე
10-დან 6 ქულა
10 ქულა
14
თამარ ომიაძე
10-დან 6 ქულა
10 ქულა
15
ნანა ჭიღლაძე
10-დან 6 ქულა
10 ქულა
16
ელზა ხარშილაძე
10-დან 6 ქულა
10 ქულა
17
მაყვალა დევიძე
10-დან 6 ქულა
10 ქულა
18
ანგელინა ტალახაძე
10-დან 6 ქულა
10 ქულა
19
ნაირა ჭიტაძე
10-დან 6 ქულა
10 ქულა
20
მელანო წიწილაშვილი
10-დან 6 ქულა
10 ქულა
21
მაგული სივსივაძე
10-დან 7 ქულა
10 ქულა
22
ზეინაბ იაკობაშვილი
10-დან 7 ქულა
10 ქულა
23
იზოლდა ტეფნაძე
10-დან 7 ქულა
10 ქულა
24
ნანი ზაბახიძე
10-დან 6 ქულა
10 ქულა
25
ნანა ხარაიშვილი
10-დან 6 ქულა
10 ქულა


ხელმოწერა:  ნანა სვანიძე

                                 ტრენინგის ანგარიში
ტრენერის სახელი და გვარი: ნანა სვანიძე
ტრენინგის ჩატარების ადგილი, თარიღი, საათი: საჩხერე, სსიპ საჩხერის #1 საჯარო სკოლა; 14.03.2014წ. 14.00-18.00;  15.03.2014წ. 10.00-14.00;  16.03.2014წ. 10.00- 14.00;  21.03.2014წ. 14.00-18.00;  22.03.2014წ. 10.00-14.00;  23.03.2014წ. 10.00-14.00.
მონაწილე პირთა რაოდენობა: 27
გრძელვადიანი საგნობრივი ტრენინგი ფიზიკაში (მიმართულება - მოლეკულური ფიზიკა და თერმოდინამიკა)
მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი
ტრენინგის დასახელება: ჰიდრო და აეროსტატიკა, ჰიდროდინამიკა, მოლეკულური ფიზიკა
პროგრამის მიზნობრივი ჯგუფი/ჯგუფები: ფიზიკის პედაგოგები.

ტრენინგის მიზანი: ფიზიკის მასწავლებელთა პროფესიული განვითარება
ტრენინგის მოკლე აღწერა:
პირველი დღე: ჰიდრო და აეროსტატიკა, ჰიდროდინამიკა.
მეორე დღე:     ზედაპირული დაჭიმულობა, კაპილარობა. სითხეთა დინება, ბერნულის კანონი. მოლეკულურ-კინეტიკური თეორიის ძირითადი დებულებები. მოლეკულურ-კინეტიკური თეორიის ძირითადი განტოლება, აბსოლუტური ტემპერატურა. იდეალური აირის მდგომარეობის განტოლება,
მესამე დღე:       იდეალური აირის კანონები.   აბსოლუტური ნული. შინაგანი ენერგია.  სითბოს რაოდენობა.
მეოთხე დღე:  თერმოდინამიკის I და II კანონი, ენტროპია. შექცევადი და შეუქცევადი პროცესები.
მეხუთე დღე: თბოგამტარები და თბოიზოლატორები, თბორეგულაციის მექანიზმები ორგანიზმებში. ნივთიერებათა სითბური გაფართოება, წყლის ანომალია. კუთრი სითბოტევადობა. გამყარება-დნობა, აორთქლება-კონდენსაცია, დნობის და ორთქლადქცევის კუთრი სითბო.  დუღილი, დუღილის ტემპერატურა, ნაჯერი ორთქლი, ნაჯერი ორთქლის წნევის დამოკიდებულება ტემპერატურაზე. 
მეექვსე დღე:  წვის სითბო, სითბური ძრავები (შიგაწვის ძრავა, ტურბინა), ძრავის მქკ..
ტრენინგს დაესწრო 27 პედაგოგი, ამათგან კურსი სრულად გაიარა 27-ვე პედაგოგმა:
1.თამარ ომიაძე
2.მაყვალა დევიძე
3.ნანი ზაბახიძე
4.ნუტალი შუკაკიძე
5.ჟოზეფინა ნასყიდაშვილი
6.იზოლდა ტეფნაძე
7.მზია კუპრაშვილი
8.ანგელინა ტალახაძე
9.ფატმან ნოზაძე
10.ზეინაბ იაკობაშვილი
11.მაგული სივსივაძე
12.ნაირა ჭიტაძე
13.დარეჯან ლომიძე
14.ელზა ხარშილაძე
15.თინა გოგალაძე
16.ელიზავეტა ნასყიდაშვილი
17.მზია დეკანოიძე
18.ლეილა კაპანაძე
19.ნანა ჭიღლაძე
20.ოლია აბრამიშვილი
21.ლალი ბიწაძე
22.სოფიო ბუღაძე
23.ელენე ენუქიძე
24.ნანა კაციტაძე
25.მელანო წიწილაშვილი
26.ნანა ხარაიშვილი
27.მზია გაბაძე
            ყველა მასწავლებელი არასერტიფიცირებულია. ზოგი საერთოდ არ გასულა გამოცდაზე, უმეტესობას კი ქულები დააკლდათ. თეორიული ცოდნა აქვთ, მაგრამ უჭირთ მისი პრაქტიკაში გამოყენება. პრეტესტი ჩავატარე საკმაოდ მარტივ საკითხებზე, მაგრამ უმეტესობას გაუჭირდა ამოცანების ამოხსნა. აქედან გამომდინარე გამოიკვეთა საჭიროება ამოცანის გაგების თვალსაზრისით. რომ უმთავრესია გავითავისოთ, თუ რომელ პროცესს აღწერს პირობა, შემდეგ დავსახოთ ამოხსნის გზები და მივიყვანოთ ამოცანა ლოგიკურ დასასრულამდე. პოსტტესტმა აჩვენა, რომ მასწავლებელთა უმრავლესობამ შეძლო საშუალო დონის ამოცანების ამოხსნა.
            ისეთი საკითხები კი, როგორიცაა ზედაპირული დაჭიმულობა, კაპილარობა. სითხეთა დინება, ბერნულის კანონი მასწავლებლებს არ ახსოვთ, რადგანაც რამდენიმე წელია სკოლის პროგრამაში ამ საკითხებზე ყურადღება არაა გამახვილებული. მათემატიკური აპარატის ვერფლობა ან არფლობა, დამატებით პრობლემებს უქმნით ამოცანების ამოხსნის პროცესში.
            ჩვენს მიერ მიწოდებული საკითხავი მასალა მოეწონათ. სურთ გაითვალისწინონ საგაკვეთილო პროცესში, რათა ფიზიკის სწავლების საკითხი უკეთ წარიმართოს სკოლებში. ყველაზე დიდი პრობლემაა გრაფიკული ამოცანების ამოხსნა. ერთი საკოორდინატო სიბრტყიდან მეორეზე გრაფიკის გადატანა უჭირს აბსოლუტურ უმრავლესობას, ამიტომ ტრენინგზე განსაკუთრებული ყურადღება მივაქციე ასეთი ტიპის ამოცანების ამოხსნას.
ტრენინგის დაწყების წინ სიები და მსმენელების სამუშაო მასალა მოგვაწოდა საჩხერის რესურსცენტრის უფროსმა ქალბატონმა ლიკა გომართელმა. ტრენინგი ტექნიკურადაც უზრუნველყოფილი იყო. მსმენელები გაეცნენ მოდულის მიზანს, შეასრულეს მოცემული დავალებები. ტრენინგმა მშვიდ, საქმიან ვითარებაში ჩაიარა. მსმენელები აქტიურად იყვნენ ჩართულნი. მათთვის ბევრი რამ ახალი და საინტერესო იყო. სურდათ ბევრი გაეგოთ და ჩაენიშნათ.
ხელმოწერა:                       ნანა სვანიძე


                                 ტრენინგის ანგარიში
ტრენერის სახელი და გვარი: ნანა სვანიძე
ტრენინგის ჩატარების ადგილი, თარიღი, საათი: საჩხერე, სსიპ საჩხერის #1 საჯარო სკოლა; 4.04.2014წ. 14.00-18.30;  5.04.2014წ. 10.00-14.30;  6.04.2014წ. 10.00- 15.0011.04.2014წ. 14.00-18.3012.04.2014წ. 10.00-14.30.
მონაწილე პირთა რაოდენობა: 25
გრძელვადიანი საგნობრივი ტრენინგი ფიზიკაში (მიმართულება - ელექტრომაგნიტიზმი)
მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი
ტრენინგის დასახელება: ელექტრომაგნიტიზმი
პროგრამის მიზნობრივი ჯგუფი/ჯგუფები: ფიზიკის პედაგოგები.

ტრენინგის მიზანი: ფიზიკის მასწავლებელთა პროფესიული განვითარება
ტრენინგის მოკლე აღწერა:
პირველი დღე: ელექტროსტატიკა
ორგვარი ელექტრული მუხტი. მუხტის მუდმივობის კანონი. სხეუთა დამუხტვა გავლენით და ხახუნით. დამუხტული სხეულების ურთიერთქმედება. კულონის კანონი, დიელექტრიკული შეღწევადობა. ელექტრული ველი, ელექტრული ველის ძალწირები. ელექტრული ველის დაძაბულობა, სუპერპოზიციის პრინციპი.
მეორე დღე:   ელექტროსტატიკა
ელექტრული ველის პოტენციალი, პოტენციალთა სხვაობა. ელექტროტევადობა, კონდენსატორი, ბრტყელი კონდენსატორის ელექტროტევადობა. ელექტრული მოვლენები ბუნებაში.
                        ელექტრული დენი
ელექტრული დენი. ელექტროგამტარები და იზოლატორები. დენის წყაროები. სტანდარტული ელექტროდული პოტენციალი. გალვანური ელემენტი. დენის ძალა. ძაბვა. გამტარის წინაღობა. წინაღობის დამოკიდებულება ტემპერატურაზე.
მესამე დღე:       ელექტრული დენი
ომის კანონი წრედის უბნისათვის. გამტართა მიმდევრობითი და პარალელური შეერთება. დენის მუშაობა და სიმძლავრე. დენის წყაროს ემძ. ომის კანონი სრული წრედისათვის. დენის სითბური და ქიმიური მოქმედება. ელექტრული დენი სითხეში, აირში და ვაკუუმში. ელექტროლიტური დისოციაციის თეორია, დისოციაციის ხარისხი და მუდმივა. ელექტროლიზის კანონები, ელექტროქიმიური ეკვივალენტი. ნახევარგამტარი, ელექტრული დენი ნახევარგამტარში.
მეოთხე დღე:  მაგნიტური ველი
დენის მაგნიტური მოქმედება, მაგნიტური ველი, მაგნიტური ველის ინდუქცია, მაგნიტური ველის ძალწირები. დენიანი გამტარების ურთიერთქმედება. მაგნიტური ნაკადი, ამპერის ძალა, ლორენცის ძალა.
მეხუთე დღე:  მაგნიტური ველი
ცვლადი დენი. ცვლადი დენის გენერატორი. ელექტრომაგნიტური ინდუქციის მოვლენა. ენერგიის გადაცემა და განაწილება. მაგნიტური ველის ენერგია. რხევითი კონტური. ენერგიის გარდაქმნა რხევით კონტურში. ცვლადი ელექტრული ველი. ელექტრომაგნიტური ტალღა. ელექტრომაგნიტური ტალღების სკალა.

ტრენინგს დაესწრო 25 პედაგოგი, ამათგან კურსი სრულად გაიარა 25-ვე პედაგოგმა:
1.თამარ ომიაძე
2.მაყვალა დევიძე
3.ნანი ზაბახიძე
4.ნუტალი შუკაკიძე
5.ჟოზეფინა ნასყიდაშვილი
6.იზოლდა ტეფნაძე
7.მზია კუპრაშვილი
8.ანგელინა ტალახაძე
9.ფატმან ნოზაძე
10.ზეინაბ იაკობაშვილი
11.მაგული სივსივაძე
12.ნაირა ჭიტაძე
13.დარეჯან ლომიძე
14.ელზა ხარშილაძე
15.თინა გოგალაძე
16.ელიზავეტა ნასყიდაშვილი
17.მზია დეკანოიძე
18.ლეილა კაპანაძე
19.ნანა ჭიღლაძე
20.ოლია აბრამიშვილი
21.ლალი ბიწაძე
22.ელენე ენუქიძე
23.ნანა კაციტაძე
24.მელანო წიწილაშვილი
25.მზია გაბაძე
            ელექტროსტატიკაზე, ელექტრულ დენზე და მაგნიტიზმზე საკმაოდ რთული ამოცანებია და მათი ამოხსნა მასწავლებლებისთვის რთულია. განსაკუთრებით უჭირთ ელექტრულ წრედებზე ამოცანები, აგრეთვე ისეთი ამოცანების ამოხსნა, სადაც საკმაოდ რთული მათემატიკური გარდაქმნებია შესასრულებელი. ვექტორული ალგებრის ცოდნის დაბალი დონე ვლინდება ასეტი ტიპის ამოცანების ამოხსნის პროცესში. მიუხედავად იმისა, რომ უმეტესობამ თეორია თითქმის „ზეპირად“ იცის, ეს მაინც არასაკმარისია ფიზიკის საკითხებში გასარკვევად. ყველა მასწავლებელი ძალიან მონდომებულია, ცდილობენ გაიღრმავონ ცოდნა, სვამენ შეკითხვებს და თავად ცდილობენ პასუხის გაცემას. მუშაობენ ამოცანების ამოხსნაზე.
            ჩვენს მიერ მიწოდებული საკითხავი მასალა მოეწონათ. სურთ გაითვალისწინონ საგაკვეთილო პროცესში, რათა ფიზიკის სწავლების საკითხი უკეთ წარიმართოს მათ სკოლებში.
ტრენინგის დაწყების წინ სიები და მსმენელების სამუშაო მასალა მოგვაწოდა საჩხერის რესურსცენტრის უფროსმა ქალბატონმა ლიკა გომართელმა. ტრენინგი ტექნიკურადაც უზრუნველყოფილი იყო. მსმენელები გაეცნენ მოდულის მიზანს, შეასრულეს მოცემული დავალებები. ტრენინგმა მშვიდ, საქმიან ვითარებაში ჩაიარა. მსმენელები აქტიურად იყვნენ ჩართულნი. მათთვის ბევრი რამ ახალი და საინტერესო იყო. სურდათ ბევრი გაეგოთ და ჩაენიშნათ.
ხელმოწერა:                       ნანა სვანიძე


                                 ტრენინგის ანგარიში
ტრენერის სახელი და გვარი: ნანა სვანიძე
ტრენინგის ჩატარების ადგილი, თარიღი, საათი: საჩხერე, სსიპ საჩხერის #1 საჯარო სკოლა; 25.04.2014წ. 14.00-18.00;  26.04.2014წ. 10.00-14.00;  27.04.2014წ. 10.00- 14.002.05.2014წ. 14.00-18.003.05.2014წ. 10.00-14.00.
მონაწილე პირთა რაოდენობა: 25
გრძელვადიანი საგნობრივი ტრენინგი ფიზიკაში (მიმართულება: ოპტიკა და ატომური ფიზიკა)
მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი
ტრენინგის დასახელება: ოპტიკა, ატომური და ბირთვული ფიზიკა, ფარდობითობის თეორია (20 საათი)
პროგრამის მიზნობრივი ჯგუფი/ჯგუფები: ფიზიკის პედაგოგები.

ტრენინგის მიზანი: ფიზიკის მასწავლებელთა პროფესიული განვითარება
ტრენინგის მოკლე აღწერა:
პირველი დღე: ოპტიკა
სინათლის სხივის გავრცელების კანონზომიერებები, არეკვლა, გარდატეხა, სრული შინაგანი არეკვლა, შთანთქმა, დისპერსია. სხივთა სვლა ჩაზნექილ და ამოზნექილ ლინზებში, ბრტყელ, ჩაზნექილ და ამოზნექილ სარკეებში.  თხელი ლინზის ფორმულა, ლინზის გამადიდებლობა. თანამედროვე ოპტიკური სისტემები, მათი მუშაობის პრინციპი. მხედველობა და მხედველობის ორგანოები, ახლომხედველობა და შორსმხედველობა, მხედველობის გაუმჯობესების გზები.
მეორე დღე:   ოპტიკა
ფოტომეტრია, სინათლის ძალა, განათებულობა. სინათლის გავრცელების სიჩქარე. სინათლის ტალღური ბუნება, სინათლის ელექტრომაგნიტური თეორია. ფოტოეფექტი, ფოტონები, სინათლის კვანტური ბუნება.
მესამე დღე:       ფარდობითობის თეორია
ფარდობითობის თეორიის ძირითადი ელემენტები, მისი შექმნის მნიშვნელობა. ლაზერის მოქმედების პრინციპი.
მეოთხე დღე:  ატომური და ბირთვული ფიზიკა
რეზერფორდის ცდა, ატომის პლანეტარული მოდელი, პერიოდულობის კანონი და პერიოდული სისტემა. ბორის პოსტულატები. ატომის ბირთვის აღნაგობა, პროტონისა და ნეიტრონის აღმოჩენა. ბუნებრივი რადიოაქტივობა და გამოსხივება. რადიოაქტიური გამოსხივების ბიოლოგიური ზემოქმედება.
მეხუთე დღე:  ატომური და ბირთვული ფიზიკა
რადიოაქტიური დაშლის კანონი, ნახევარდაშლის პერიოდი. იზოტოპები. ბირთვული ძალები, ბირთვული რეაქტორი, ჯაჭვური რეაქცია.  თერმობირთვული რეაქციები. ელემენტარულ ნაწილაკთა ურთიერთქმედებათა თანამედროვე კლასიფიკაცია.
ტრენინგს დაესწრო 25 პედაგოგი, ამათგან კურსი სრულად გაიარა 25-ვე პედაგოგმა:
1.თამარ ომიაძე
2.მაყვალა დევიძე
3.ნანი ზაბახიძე
4.ნუტალი შუკაკიძე
5.ჟოზეფინა ნასყიდაშვილი
6.იზოლდა ტეფნაძე
7.მზია კუპრაშვილი
8.ანგელინა ტალახაძე
9.ფატმან ნოზაძე
10.ზეინაბ იაკობაშვილი
11.მაგული სივსივაძე
12.ნაირა ჭიტაძე
13.დარეჯან ლომიძე
14.ელზა ხარშილაძე
15.თინა გოგალაძე
16.ელიზავეტა ნასყიდაშვილი
17.მზია დეკანოიძე
18.ლეილა კაპანაძე
19.ნანა ჭიღლაძე
20.ოლია აბრამიშვილი
21.ლალი ბიწაძე
22.ელენე ენუქიძე
23.ნანა კაციტაძე
24.მელანო წიწილაშვილი
25.მზია გაბაძე
            ოპტიკის საკითხები მასწავლებელთა აბსოლუტურ უმრავლესობას კარგად ახსოვს, საშუალო დონის ამოცანების ამოხსნაც არ წარმოადგენს მათთვის პრობლემას. რაც შეეხება ფოტომეტრიას, ეს საკითხი წლებია სკოლაში არ ისწავლება და ჩვენ მასწავლებლებსაც დავიწყებული ქონდათ, ისევე როგორც ფარდობითობის თეორია და ატომური ფიზიკის საკითხები. ელემენტარულ ნაწილაკებზე თანამედროვე წარმოდგენები მათ ძალიან მოეწონათ და დაინტერესდნენ.
            ზოგადად, ტრენინგით მასწავლებლები კმაყოფილი დარჩნენ და სურვილი აქვთ ამოცანების ამოხსნისადმი მიძღვნილი ტრენინგიც გაიარონ.
           
ტრენინგის დაწყების წინ სიები და მსმენელების სამუშაო მასალა მოგვაწოდა საჩხერის რესურსცენტრის უფროსმა ქალბატონმა ლიკა გომართელმა. ტრენინგი ტექნიკურადაც უზრუნველყოფილი იყო. მსმენელები გაეცნენ მოდულის მიზანს, შეასრულეს მოცემული დავალებები. ტრენინგმა მშვიდ, საქმიან ვითარებაში ჩაიარა. მსმენელები აქტიურად იყვნენ ჩართულნი. მათთვის ბევრი რამ ახალი და საინტერესო იყო. სურდათ ბევრი გაეგოთ და ჩაენიშნათ.
ხელმოწერა:                       ნანა სვანიძე 

No comments:

Post a Comment